23 Ağustos 2012 Perşembe

Ekim'de Kaz Dağları Gezisi

2011 ekim ayın da Bozcaada gezisini tamamlayınca Afrodit Termal otele yerleştik.Ertesi gün kaz dağları gezimiz vardı dinlenmeliydik.
Afrodit otelde canlı müzik gecesi
Yemek için restorana geçtiğimizde ,gür ve güzel sesiyle (şimdi adını hatırlayamadığım ) sanatçı hanım şarkısını söylüyordu.
Kaz dağların da Hasan boğuldu şelalesi yolu
Çok güzel bir güne uyandık ve başladık yola , minübüslerle tırmandık Kaz dağlarına.
Su berrak inanılmaz güzellikte
Oldukça kalabalıktık gezide ve her kare fotoğraf için birbirimizi bekledik ,ve dar patika yollarda.Bana kalırsa dört kişilik bir arkadaş gurubuyla daha keyif alınarak gezilir.
Hasan boğuldu şelalesi
Şelalenin adını hatırlamıyorum.
Şelale gezisi tamamlanınca başladık kaz dağlarındaki köyleri gezmeye.
Zeus altarı
Köylere varmadan önce Zeus altarına yürüdük , inanılmaz güzellikte bir manzara .Havanın açık olduğu zamanlarda Yunan adaları görülebiliyormuş.Uçtan uca kıyı şeridi manzarası tarifsizdi.Yaklaşık 20 dk yürüyüşe değdi.
Zeus altarı dönüş yolunda ilk gideceğimiz köy manzarası
Köyün adını hatırlamıyorum ,hatırladığım kötü restoran / büfe servisi ,çok bekliyor ve yarı aç kalkıyorsunuz.
Çiğ börek'ten başka yiyecek yok gibi.Köy meydanına yayılmış oturma düzeni ,sürekli gözetleniyorsunuz gibi hissetiriyor.Köy çok turistik ama gelen turistler için tuvalet hizmetini sağlama gereği bile duymamışlar.
Butik hotel varmış belli dönemlerde açık olan ,gittiğimiz tarihte kapalıydı.
Güzel evlerden biri
Başka bir köyden
Bu kapısını gördüğünüz restoran Kaz dağları eteklerinde bir köyde faaliyette.Sahibesi Tayfun Talipoğlunun eşi imiş.Arkadaşlarımıza içeride fotoğraf çekmelerine izin vermemiş ,halbuki rehberimiz adeta onun mekanın reklamını yapmıştı.Şarap soslu dondurması çok meşhurmuş ,tatmadım.Tadan da beğenmedi ya.
Vişneli ,lavantalı ve zencefilli dondurmam
Başka bir dükkandan otlu dondurma diye sattıkları çeşitlerden aldık.Baharatları ,çaylerı ve meyve püreleri ile farklı tatlar yaratılmış.Güzel ama o kadar sırada beklemeye değmez.
huzur dolu manzara
Bütün köy atmosferi çok keyifli
Gezimizi eve dönmeden önce Adatepe zaytinyağı fabrikasında uğrayarak tamamladık.Çok zarif bir bey Adatepenin hikayesini anlattı ,zeytin yağı imalathanesini gezdirdi ,kaliteli zeytinyağı seçme kıstaslarını hatırlattı.
Fabrikayla aynı bahçeyi paylaşan satış mağazasından alışveriş yaptık.Şunu çok rahatlılıkla söyleyebilirim ordan aldığım asit oranı düşük zeytinyağı şimdiye kadar tattığım en iyi zeytinyağı idi.