17 Ağustos 2012 Cuma

Ekim'de Bozcaada Gezisi

Hayal ile başlar benim için geziler.Programı öğrendiğimde biraz araştırıp görmek istediğim ,satın almayı istediğim şeyleri bir not ederim.
Bozcaada gezisi benim için çok heyecanlı olmasının sebebi ''Gap'' turunu beraber yaptığım pek çok kişiyi görecek olmamdı.
Damla sakızlı kurabiye ,şarap imalathanesi ,asma yaprağı ,domates reçeli gibi ürünleri anılır olmuş.Gezi tarihimiz kışa denk düştüğünden bu bahsettiğim şeylerden ya az alabildik yada hiç alamadık.
Bütün gece süren otobüs yolculuğu ile Geyikli iskelesinden hareket edecek olan sabah 9:00 feribotuna yetişmeye çalıştık.
Bozcaada feribotundan gördüğüm balıkçı.
Geyikli iskelesinin etrafı plaj.Hatta çok meşhur ''Eyvah Eyvah'' filminin Demet Akbağın ,İspanyol karekterine aşık olduğu sahnenin çekildiği yermiş.
Meşhur plaj
Bozcaada'ya iner inmez meydandaki kahvehaneye oturup çay ve otlu poğaça yedik (maydanoz ve dereotlu)çok lezzetli olduğunu söylemeliyim.
Sonra kaleyi gezdik çok güzel bir kale ,sütün başlıkları ve mezar taşları çok dikkat çekiciydi.
Bozcaada kalesinden deniz.
Bozcaada kalesinden bir mezar taşı.
Ayazma plajına yola çıktık adanın yerleşim yerinin tam tersi istikamette ,otobüsle gittik.Ekim ayında denizinde yüzen bir hanıma denk geldik ,hatırlıyorum çünkü ben montumlaydım.
İnanılmaz güzellikte kumu var ,pudra gidi elinizle dokunmadan duramıyorsunuz ,deniz çok temiz.
Ayazma plajı
Rüzgar enerjisi ile elektrik üretimini ilk defa bu kadar yakından bu adada gördüm.Çok başarılı bir teknoloji yılın tamamın da bakım için maliyeti 1 teneke gres yağı imiş efendim.Bilgisayar üzerinden bütün kontrolleri ve tamiratları gerçekleştirilebiliyormuş.
Bozcaada rüzgar enerjisi
Talay şarap üretim fabrikasını gezdik ,meraklısına tattırılarak şarap almasını sağlıyorlar.Güzel bir işletme ben ürünlerinden tatmadım ,almadım.Metro marketlerde satılıyor üstelik çok daha uygun fiyatlı.
Talay şarap fabrikası
Kırmızı domates reçeli aldık içinde soyulmuş badem vardı ,güzel bir lezzet.Damla sakızlı kurabiye aldık o da güzel.
Bozcaada'ya gitmek nasip olursa eğer asla kış mevsimini seçmeyeceğim.Pansiyonlar bile açık olmuyor ,dükkanlardan çok azı açık ve çok pahalılar.Restoranlar çok azı çalışıyor ve lezzet ,hizmet kalitesi tatmin edici olmuyor.Ada da naylon poşet kullanımı yasaklanmış ,birşey satın almadan önce iyi düşünmek lazım.
Türk kahvesini içmek için bir iki güzel kafe bulduk ,fena değildi.