4 Eylül 2011 Pazar

Yeşil Çay (Green Tea ) nasıl demlenir ? Hangi türü daha iyidir ?

Yeşil çayı içmek için bir iki denemem olmuştur ,sadece yeşil çay olan hazır paketlerden daha fazla hoşlandım.Karışım olan bitkiler ,yada meyveli olanlarını çok sevmemiştim.
İş için Çin'e giden arkadaşım bana yeşil çay getirdi ve ordaki halkın çok tükettiğini söyledi.Şehir içinde kullanıma açık olan bütün çeşmelerden sıcak su aktığını ve bu sayede günün her saati çay yapıp içtiklerini söyledi.
Benim için seçtiği çay şu ;
Yeşil çayın ambalajı bu ,bunun üstünde birde uzun karton torbası vardı.
Bu yeşil çay daha önce hiç görmediğim bir görüntüdeydi ,daire biçiminde sarılmış tek yaptaklar.
Yeşil çayın görüntüsü.
Demleme kısmı ise şöyle ;
Fincana göre adetle çay koyuyorsunuz.Büyük fincan için max.5-6 adet ,küçük fincan için 2-3 adet çay yaprağı.
Bu arada çayda kullanmak için su kaynatmalısınız.
Yeşil çayın yakından halidir.
Su kaynayınca yeşil çayın üstüne ekliyorsunuz (çok az ) ve çay kaşığı ile karıştırıyorsunuz.
Kaynayan su bu kadar ilave edilerek kaşık ile karıştırılacak sonrasında da bu suyu dökeceğiz.
Artık içmek için fincana suyu ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz çay yaprakları açılmaya başlıyor.
Yeşil çayımız hazır ,keyfini çıkarma vakti.
Açılan yeşil çay yapraklarında ufak dal bile bulunuyor.
Çayın tadı şimdiye kadar içtiğim en güzel yeşil çay ,içimi kolay, aroması güzel ve geçenlerde televizyonda izlediğim kadarıyla en yararlı yeşil çay da bu biçimde olanmış.
Yeşil çayımı bitirdim.
Arkadaşımın dediğine göre Çin'de bu içilen yeşil çaya sıcak su ilave ederek gün boyu içiyorlarmış.Ben en fazla bu yapraklarla 2 defa çay içmeyi demedim.İkinci çay ilki kadar güzel değil.
Bol yeşil çaylı günler dilerim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder