30 Ağustos 2011 Salı

Gwyneth Paltrow Tarifiyle Tavuk Nasıl Pişirilir ?

Goop sitesi üzerinden bu tarifi(video)yu daha önce izlemiştim.Evimize fazlaca bütün tavuk almayız bu yüzden hiç denememiştim (sevileceğini düşünmezdim.)
Malzemeler benim kullandıklarım bunlardır.Orjinal malzemeleri video'dan bulabilirsiniz.
1 tane bütün tavuk
5 diş sarımsak
1 dal taze biberiye
5 tane iri patates
1 havuç
tuz ,karabiber ,zeytinyağı ,yarım limon suyu
Yemeği hazırlamaya başlarken bütün tavuğun omurgası tavuğu parçalamadan çıkartılır(bu işlem sanırım yemeğin daha lezzetli yapıyor.)
fırına verebileceğiniz bir kaba tavuk yerleştirilir derisinin altına yada tavuğun altına sarımsaklar ve biberiye yerleştirilir tavuğun derisini çıkartmadım ve yarım limon suyunu tavuğun üstüne döktüm.
Tarifte parmak patates var ben kullanmadım ,iri patatesleri kabuklarını soyup önce ikiye kestim daha sonra yarım patatesleri 4 parça ya böldüm.Bu şekilde hazırladığım patatesleri 4 eşit parçaya böldüğüm havucu tencereye koydum ve biraz tuz ekleyerek su kaynayana kadar haşladım.
Patatesleri süzerek tavuğun etrafına dizdim üzerine tuz ,karabiber ve göz kararı zeytinyağı döktüm.200 derecede üzerini alüminyum folyo ile kaplayarak en az 20 dk. pişirdim. Daha sonra alüminyum folyoyu çıkartarak 20 dk daha pişirdim ,aslında tavuk derisi kızarınca patateslerde üzerinin kızarmasının ardından fırından çıkardım.
Tavuğun buzlu ,donmuş olmaması önemli.Sevdiğiniz kızarma lezettine göre zamanı uzatabilirsiniz.
Açıkçası bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim ,lezzetli ve başarılı bir tarif.Yanına çoban salata ve ayran hazırladım.
Denemeden video yu izlerseniz daha verimli olacaktır.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder