29 Mayıs 2011 Pazar

Gap Turu Şanlıurfa Harran

Ben Şanlıurfa'yı savaşta gösterdiği kahramanlıktan dolayı tarih dersinden bilirdim ve severdim ,bu tur sayesinde daha çok sevdim.Her bir anı doya doya yaşanması gereken bir şehir , tekrar gitmeyi istediğim bir şehir.
Şanlıurfa Harran'a gelince aklıma rahmetli Kemal Sunal'ın filmi geldi.
Filimde sendikalı işçi ondan fazla maaş aldığını görünce bende Harranlıyım der. Harranı görünce filimin çekildiği dönemde yaşıyormuşum gibi hissettim.Zaman donmuş adeta ,bir aile eskiden yaşadıkları evlerini turistik bir hale getirerek daha da çok Harran kültürünü hissetmenize yardımcı oluyor.
Harran'da ki turistik evin bahçesi.
Deveyi bu kadar yakından ilk defa gördüm ,şirin bir hayvan.
Bu evde yerel kıyafet giyip fotoğraf çektirebilirsiniz,çay içebilirsiniz,yerel halkın kullandığı takı ve eşarpladan alabilirsiniz.Deveye binebilir ,atla gezebilirsiniz.
Harran'da ki evin bir bölümü iç avlusu
Bu evde çok iyi vakit geçirdik.
Harran'da oynanan bir oyunmuş adını hatırlamıyorum.
Harran'da ki evin uzaktan görüntüsüdür.
Bu bölgede tarihi değeri çok yüksek olan birde tellerle çevrelenmiş bölüm var.İki fotoğrafını çekebildim rehberimizin ne anlattığınıda hatırlamıyorum.Benim çılgın oda arkadaşım atla gezintiye çıktı ve kendisini görüntüleme görevi verdiği için bu kadar fotoğraflayabildim.
Harran kazı alanı
Harran da kazı alanının diğer bölümü
Çok güzel bir gezinti yaptık ve Şanlıurfa şehir merkezine doğru yola çıktık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder