29 Mayıs 2011 Pazar

Gap Turu Gaziantep Medusa müzesi / Gaziantep Müzesi

Halkının söylemiyle ''Aintap'' güzel Gaziantep.Şanlıurfa'dan  sabah saatlerinde Gaziantepe gitmek için yola koyulduk.Yol boyunca fıstık ağaçlarının tarlalarını gördük.
Gaziantep'te sadece gezmek için gittik konaklamadık.Gaziantep'te çok meşhur olan baklavacı Çağdaş İmam'da turumuz yemek molasını ön görmüş ama bizim tercihimiz küçük bir kebapçıda yemek yemekten yana oldu.
Biz yemeğimizi yedikten sonra başladık baklava aramaya ,Güllüoğlunu ve Çağdaş İmamı önerdiler esnaftan.Çağdaş İmam'a sorduk baklava fiyatını 1 kg için 43 lira dedi sanırım.Bu fiyatı duyunca adeta ışınlandık dışarı:)
Çarşıda gezinirken bir baklavacıdan 1kg kuru baklava ve 1 kg fıstık aldın 45 lira ödedik.Baklavaya da fıstığa da ev ahalisi ve arkadaşlarım bayıldı.Baklavacının adını hatırlamıyorum ama tarif etmem gerekirse Gaziantep kapalı çarşısının olduğu caddenin üzerinde ve yanında baharat dükkanlarıda var aynı esnafın.
Gaziantep kalesi
Gaziantep kalesinin aralığında Medusa Cam müzesine gittik ,bu müze özel çabalarla kurulmuş.Türkiyenin ilk cam arkeolojik müzesi.
Medusa Müzesinden seramik çocuk botu
Müzede kutnu kumaşından kravat ve fularlar da satıyorlardı.Kutnu kumaşının dokusu çok güzel katı ve parlak.
Medusa müzesinde cam boncuklarla yapılmış kolye arkeolojik kazılardan çıkartılmıştır.
Çarşısında gezdik reyhan baharatını aldık ne güzel kokuyor.
Sonra çıktık yola Gaziantep Müzesi'ne gitmek için.Bu müzede mozaiklerin çok etkileyici olduğunu söylememe gerek yok sanırım.
Gaziantep'in simgesi Çingene kız
Müzenin en etkileyici diğer eseride Mars heykeli.Bu boyutlarda sağlam olarak sadece Gaziantep'te bulunmaktaymış.
Mars Heykeli Gaziantep müzesinden
Mars heykelinin gözleri o kadar etkileyici ki gerçekten kızgınlığını ve karanlık yanını hissetiriyor.
Bu müzede mühürlerde çok etkileyiciydi.
Gaziantep müzesinde ki mühürler.

Akşam saatlerinde başladık Adana'ya doğru yola çıkmaya uçağımıza oradan bindik.
Adana'dan tek kare fotoğrafımda Hacı Sabancı Camisinden.