8 Ekim 2010 Cuma

Erik Pasta / Kek Tarifi

3 ekimde ; evde vakir geçirmeye karar veren bir çok insan gibi damak zevkim için çalıştım. Bu tarif için evde bütün malzemelerin olması ise sanırım ilahi bir işaretti.:)
İlk defa bir tatlıda taze meyve kullandım , bu blog sayesinde tarife ulaştım.
Erik Torte (pasta / kek ) tarifi ise uygulama olarak çok kolay.




Gereken malzemeler ;
3/4 su bardağı şeker
1/2 su bardağı yumuşak tereyağı
1 su bardağı kepekli un (beyaz un kullandım)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 badem özü (tarifteki bunun yerine hindistan cevizi koydum)
bir tutam tuz
2 tane yumurta
24 yarım erik (aslında kullanılacak fırın kabına göre miktar değişir.)

Üzeri için ;
1 yemek kaşığı toz şeker
1/4 çay kaşığı toz tarçın
1/4 çay kaşığı vanilya
1 yemek kaşığı rendelenmiş limon kabuğu

Hadi gari yapalım  :) ;
krema kadar yumuşamış durumdaki tereyağı ve toz şekeri mikserle güzelce karıştırın.Üzeri ve erikler hariç bütün  diğer malzemeleri hamura karıştırın.Hamur oldukça kıvamlı olacak (akışkan olmayacak).

fırın kabında hamurun yerleştirilmiş halidir
Bir tavsiyem var hamurun fırın kabındaki yayılmış hali en fazla iki parmak kalınlığında olsun ( pişerken erikler sularını bırakıyorlar hamurun içine doğru kapanıyorlar ve etrafındaki hamur kabarıyor , bu  kabaran kısımlar daha çok sıcakla temas edince kısmende olsa fazla pişiyor.)
şu güzelliğe bakın
Erikleri ikiye kesiyoruz (tabiki yıkanmış dememe gerek yok .)

eriklerin hamura oturtulmuş halidir
Üzeri için hazırlayacağınız karışımı bunun üzerine adeta yağmur yağdırıyoruz :)
şeker ,tarçın ve limon kabuğu rendesi (lime limon kullandım)
Limon rendesini oldukça ince olması lazım fırında pişerken kalın limon parçaları acıyor.
Denemenizi tavsiye ederim.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder