9 Ekim 2010 Cumartesi

Elmalı Strudel / Apple Strudel milföy hamuru ile pişirilmiş...

Daha önce ''elmalı strudeli'' yılbaşında Viyana Senfoni orkestrası konserini izlerken aralarda Avusturya'nın kültürünü tanıtan kısa tanıtımlarda görmüştüm.

Yanında kahveyle hımmm...
 Mutfakta vakit geçirmeye daha çok heveslenince bu tatlıyı denemek için zaman tamamdı.Tatlının çok farklı hamurla hazırlanmış hali var ,elmanın pişirildiği veya pişirilmeden kullanıldığı ,hazırlanan hamurun elle açılanı var falan filan ... Efendim bana sorarsanın milföyle hazırlanmış hali herhangi bir halinden hep yapım olarak hemde tat olarak daha iyi , çünkü yapım aşaması boğmuyor insanı.

Gereken malzemeler ;
10 adet milföy hamuru
1 tane büyük elma
4 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı tarçın
elmaların alt kısmı için
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı çok ince doğtanmış ceviz
2 yemek kaşığı dolusu (ufalanmış yulaflı kurabiye ,tarifte ufalanmış ekmek vardı ben kurabiye ile pişirdim.)
üzeri için 1 adet yumurta

Elmaların kabuklarıbı soyup çok küçük doğruyoruz(boni bon boyutunda :)Kaseye alıp üzerine 4 yemek kaşığı toz şeker ,2 yemek kaşığı un ve 1 çay kaşığı tarçını koyup 20 dk bekletiyoruz (elmaların suyunu bırakması için)
20 dk beklemesi için hazırladığım elmalar
Çok küçük parçalara ayrılmış/dilimlenmiş cevizler,toz şeker ve kurabiye kırıntılarını bir kasede karıştırıyoruz.
ceviz, toz şeker ve kurabiye kırıntıları karışımı
Milföy hamurlarını merdane ile biraz açıyoruz 10x10 boyutunda olan hamuru 15x15 haline getiriyoruz.Cevizli karışımdan 1 yemek kaşığı kadar hamurun üzerine bir kenarına dayanacak şekilde döküyoruz.

cevizli karışım
Bu fotoğrafta görülen halinin üzerine elmalardan 1 yemek kaşığı kadar alıp yayıyoruz.
elmaların ilave dilmiş halidir.
Bu aşamadan hamuru sarıp katlıyoruz ve dış iki ucu içeriye doğru katlıyoruz.
katlanmış milföy
Tarifi aldığım bu blog yumurtayı üzerine sürdüğünde kesikler atmıştı ,ben tam tersini yaptım.Milföyler kızarınca tepsiyi fırından çıkartarak soğutunca üzerine pudra şekeri eleyerek servis yapıyoruz.

Elmalı Strudel hımm..
Afiyet olsun.                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder