28 Eylül 2010 Salı

CRACKLE COOKIES Çikolatalı Çatlak Kurabiye :)

Bu kurabiye için görüntüsünden dolayı Çatlak Kurabiye demek istiyorum ,izninizle.Rutin olarak gezintiye çıkmıştım nette Google amcamın yardımı ile hı hıı :) Yemek bloglarının / sitelerinin  bütün dünyada linklerini ekledikleri ve daha kolay bulunur olmak istediklerinde onlara yardım eden Tastespotting aracılığı ile ulaştığım bir tariftir.
Daha önce bir iki defa rastlamıştım ama incelemediğimden az daha görmezden geliyordum.Bu tarifi uygulamak oldukça aşamalı ama sonuç ilk denemede bile, kurabiyede böyle olur sözlerini duymanız sizi keyiflendirecektir.
Crackle Cookies tarifini buradan alıp uyguladım.Çok farlı versiyonları var (çikolata miktarı fazla olan ) var mesela.
Çatlak Kurabiyem :)
Bu kurabiye yıl başı gibi zamanlarda çok yapılan ve afiyetle yenen bir kurabiyemiş , kurabiyenin yapım aşamalarını anlatan bir video'da söylüyorlardır.
Çatlak Kurabiye Tarifi ;
70 gr bitter çikolata
125 gr yumuşak tereyağı
350 gr kahverengi toz şeker (ben  beyaz toz şeker kullandım )2 su bardağı
2 yumurta
1 yemek kaşığı vanilya özütü (kullanmadım )
80 ml süt
340 gr un
2 1/2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı tarçın (sevdiğim için arttırdım miktarını  )
2 yemek kaşığı küçük ceviz parçaları (badem yerine )
1/4 tuz
Kurabiyeyi bulamak için pudra şekeri

Hazırlama aşaması ;
Tereyağı ve toz şeker beraber iyice çırpılacak mikserde , üzerine iki yumurta ilave edilecek.Ben mari usulü eritilmiş çikolata ve süt ilave ediliyor.Un ,tarçın ,kakao,tuz ve ceviz ilave edilecek.Bu karışım aslında kurabiye hamurundan daha çok mufin hamurunu andırdı bana hazırlarken.
Hamur karışımı  hazır olduğunda 3 saat buzdolabında hamuru donduruyoruz.Bu karışımı 3 saatin sonunda kaşık yardımı ile alıp avucumuzda yuvarlak hale getirip pudra şekerine atıp tamamen bulandığında pişirme kağıdı serilmiş tepsiye bırakıyoruz.Dondurma kaşığı ile hamuru alıp daha rahat yapabileceğimizi söylüyorlar.
Kurabiyeler yaklaşık 3 katına kadar çıkıyor ,yani tepside yayılıyor pişerken.Aralarını ona göre ayarlayın.180 'C de pişirmeyi öneriyor tarifi yayınlayan.Fırınınıza göre kendiniz 180-200 arası belirleyin.Çok kurabiye pişireceksiniz dikkat edin :)
 Ayrıca hava almayan bir kapta bir haftaya kadar taze kalabiliyorlar. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder